zondag 30 september 2012

Gehaakt babydekentje

Het dekentje is klaar! Ik ben er zeer tevreden over. Het is een heerlijk zoet dekentje geworden. Vanmorgen zat ik buiten in het zonnetje en heb toen de laatste draadjes weg gewerkt. En nu kan mijn nichtje eronder.....
Bij dit haakwerk heb ik voor de rand een detailrandje toegevoegt met lussen.
Deze heb ik gehaakt in het haakwerk. Dit doe je door te haken door de lussen van de stokjes in de toer ervoor. Je haalt de draad door de lus, dan heb je 2 lussen op de haaknaald. De voorste lus trek je dan door de achterste heen en klaar!
Makkelijk te haken, mooi effect.


 (Er waren er vele die mij mailde en vroegen hoe ik dat randje maakte. Ik hoop dat het zo duidelijk is. Je kunt het ook gewoon op je stokje haken, niet persee door de lussen. Dat deed ik bij mijn ronde kussen) 

Het is gehaakt met garen van Riokatoen en Catannia katoen, 100 % katoen. Ik heb naald 4 gebruikt, zo blijft het een soepel dekentje. Maat dekentje is 90x75cm. Patroon van de granny komt van Wise craft.

43 opmerkingen:

  1. Wat een mooi dekentje!
    Hoeveel bolletjes katoen gaan er nou eigenlijk in zo'n dekentje? Zou je het dekentje misschien willen wegen?
    Ik heb hier namelijk nog 2 dozen met 'restje' catania en ben eigenlijk wel benieuwd of het genoeg voor een dekentje is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. helemaal geweldig!!
    gewoon prachtig Ik ben er weg van!!! wat zal ze lekker liggen ondere dit zeer fleurige dekentje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch dekentje geworden... wat een superfijn kraamkado!
    Door dat randje is ie echt helemaal top!
    En m'n complimenten voor de mooie foto's die je altijd maakt, zo sfeervol...
    Zo, nou kan ie wel weer even, genoeg veren voor nu hé ;-)
    Groetjes van Mirjam, een trouwe volgster die meestal geen commentaar achterlaat maar zich nu niet kon inhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterend dekentje. Heerlijke kleurtjes en die rand vind ik super!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eigenlijk heb ik er maar één woord voor...WAUW...wat een plaatje!! Ik zou er dolblij mee zijn als kraamkado! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. WAUW ik vind hem SUPER!!!!Zou zo weer een baby willen,ha,ha...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi claire,
    Super mooi is het dekentje geworden,en wat een leuk cadeautje om te geven.
    Daar maak je je zus waarschijnlijk erg blij mee.
    Fijne zondag nog.
    Laura (de haakzolder).
    P.s.ik mis het wel dat ik geen fijne wol bestelling meer bij je kan doen hoor:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi,zeker voor een meisje?groetjes irena

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beautiful blanket! I love these colors!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het dekentje is heel mooi geworden en heel zoet van kleur maar dat kan primna voor een klein meisje. Perfect.

    Groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik kijk mijn ogen weer uit :) Ontzettend mooi en lief dekentje is het geworden. Je laat het weer op een prachtige manier zien. Elke keer weer genieten!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij is echt héél mooi geworden. Die 1e foto rechts is ook waanzinnig!!!

    Fijne avond! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi claire, prachtig, je inspireert me! ( heb zojuist het witte granny square kussen met heldere kleuren in het midden afgemaakt, van paar posts terug van je. Licht/donkergroen randje zelf erbij bedacht omdat onderkussen legergroen is ;-) )

    Je zou wel een tijdschrift kunnen beginnen!

    He, weet je een mooi haakboek waar dit soort patronen ook in staan, met duidelijke uitleg van dit soort randjes ed?

    groetjes, Jehanne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto's en een heel mooi dekentje! Wauw, zo zonnig en heerlijk vrolijk! Wat zal je nichtje er prachtig onder liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig dekentje! En wat een ontzettend lieve kleurtjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat en lief dekentje, dat nichtje zal er lekker onder slapen !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind hem weer geweldig. Net als alles elke keer wat je maakt!!! Daar kan je nichtje lekker in wegdromen binnenkort!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Omg, it's a dream!! I could immediately nestle down in this beautiful blanket :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat deken zo mooi! is prachtig! en roze, perfect! Ik volg je blog en hou van je werk, en ik wil u zeggen dat u een aantal prachtige foto's maken! gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een dot van een dekentje is het geworden. De kleurtjes zijn zo lief bij elkaar en vrolijk. Héél mooi!

    Groetje, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Uuuaaaauuuuhhhhh! Que bonito!!!!!! Me encanta.

    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een hele klus! Wat een prachtig geschenk...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hij is prachtig geworden. Hier zal ze lekker onder kunnen slapen. Mooie vrolijke kleuren heb je gebruikt.

    Groet, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijke kleuren! Ik ben ook volop bezig met granny squares. Het is zo verslavend!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. very gorgeous, sweet colours! lovely border, Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Claire, wat een prachtig dekentje! Ben hier weg van. Ik heb een opdrachtje gekregen voor het haken van een babymeisjesdeken. Toen ik deze zag wist ik dat het zoiets moet worden. Goeie tip ook dat je dit garen met haaknaald 4 haakt. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen